Vstříc lásce k běhání

pátek 27. června 2014

Procházka po antibiotikách

Dnes jsem se na FB dozvěděla, že má známá uběhla 7 km za hodinu. Postla příspěvek přes Runtastic. Zeptala jsem se jí na zkušenosti s aplikacemi. Runtastic používá na doporučení kamarádek, které běhají maratony, s jinými zkušenost nemá. Tak jako já a Runkeeper, jen bez toho doporučení. Tak jsem si Runtastic stáhla a šla ho vyzkoušet na procházku. V porovnání s Runkeeperem (porovnávám neplacené verze) nemluví (RK po nastavené vzdálenosti nebo čase hlásí tempo, rychlost a vzdálenost), nemá dostupné goals (cíle, které si sami zvolíte, a pak sledujete plnění) a personal records (viz přehledná tabulka na konci příspěvku). Runtastic na Androidu v průběhu aktivity uzamkne tlačítka START a STOP, aby nedošlo omylem k ukončení aktivity. Oproti Runkeeperu se rychle synchronizuje s webem. Obě aplikace dovolují download a upload trasy v běžných formátech. Trasu jsem nahrála i do Runkeeperu, kterému zatím zůstanu věrná. Na webu Runtasticu je složitější se vyznat, nepřipadá mi tolik userfriendly jako Runkeeper. Ten je rozhodně přehlednější. U Runtasticu na mě na webu všude blikalo (čti překáželo, rušilo dojem, tahalo oči) "Buy now". Runtastic umožňuje nastavení počasí, smajlíka a typu trasy (vždy z 5 možností) pro každou aktivitu. Pro zajímavost, na doporučení manžela, jsem stejnou trasu nahrála i na Endomondo. Přehledností se vyrovná Runkeeperu, ale možnostmi ve free verzi nikoliv. Runtastic barevně vykresluje rychlost běhu, Runkeeper má zdarma přehlednou tabulku se základními informacemi. Runtastic i Endomondo po registraci nabízejí Trial placené verze, u Runkeeperu jsem si toho nevšimla. Endomondo se mi líbí více než Runtastic, v akci jsem Endomondo zatím nevyzkoušela. Už ho mám v mobilu, tak ho na další prochajdě zkusím, ale zatím mé srdce bije pro Runkeeper. Právě hlášení tempa, po doběhnutí hlášení osobních rekordů a graficky znázorněné plnění stanoveného cíle mě motivují. Bez toho by se mi tak dobře neběželo. Když mi po příšerném běhu naskočil rekord délky, potěšilo to. Když po skvělém běhu naskočily hned 3 rekordy, paráda. Krásně to znázorňuje zlepšování výkonu. Runkeeper má také pěkné statistiky dostupné ihned po doběhnutí v aplikaci - screeny, které přikládám k deníku. Díky nim nepotřebuji placenou verzi :) Postup si pohlídám sama.

Co se týče procházky, nasadila jsem svižnější tempo chůze, chtěla jsem udržet 6 km/hod, a bylo to naprosto v pohodě. Kvůli antibiotikům, které jsem v úterý ráno dobrala a které se ze mě určitě ještě nedostala všechna, jsem si zvolila trasu 2 km. Nechtělo se mi, cítila jsem se unavená, chybělo mi ono nadšení pro vyběhnutí, ale po kilometru bych šla klidně dalších 5 :) bylo příjemně, klasicky západ slunce, paráda. Trošičku jsem protáhla tělo :) a cítím se dobře.

Runkeeper

Runtastic

Endomondo


Proč vyhrává Runkeeper?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaši reakci!