Vstříc lásce k běhání

sobota 30. srpna 2014

Madeira - západ

Nevěřila jsem, že je Madeira tak malý ostrov, dokud jsem nebyla na prvním výletě. Tento druhý mi to potvrdil dokonale. Z jednoho místa je vidět jak jižní, tak i severní pobřeží. Ostrov je široký asi 20 km a je to jeden velký kopec (spíše skála) - spící vulkán. Západní okruh byl přes náhorní plošinu do Porto Moniz a několika městečky zpět. Mám pocit, že kdekoliv byla průrva, tam byla vesnička :) obdivuji původní osadníky, že se do osídlení tohoto ostrova pustili (i když vím, že to bylo z čistě zištných důvodů - obilí, cukrová třtina, banány), zejména pak otroky. Cena opět 45 €. V Porto Moniz se šli ostatní koupat, my jsme se šli najíst. Poprvé jsem viděla, jak se pasou ještěrky na vykvetlé rostlince (slizují nektar). Dali jsme si Espadu s banánem a tradiční Espetadu. Espada je hlubinná ryba, kterou na Madeiře tradičně loví v noci na moři. Espetada je, dejme tomu, špíz - jehla s místním hovězím masem. Tak luxusní masíčko u nás běžně v restauraci neseženete. Tradičně se maso peče na vavřínové větvičce (zde takto maso skutečně upravovali) a ta chuť je zkrátka božská.

A místní umí neuvěřitelně slavit (chlastat). Na tomto výletě jsme v rybářském městečku vyzkoušeli místní nápoj Nikita. Nevím, proč mu turisté říkají Brutální Nikita, nám velice chutnal. Víno, pivo, zmrzlina, ovocná šťáva. Já měla jahodovou Nikitu (kam se hrabe mléčný šejk) a manžel tradiční - vanilková zmrzlina, ananasová šťáva. Moc dobré pití, zejména ta jahodová. Dali jsme si ji ještě jednou (stála 3 €).





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaši reakci!