Vstříc lásce k běhání

pondělí 8. prosince 2014

Pauza - advent

Už je to tak, skoro měsíc jsem nevyběhla. Nechci se vymlouvat. 

Včera jsem se konečně také pustila do přípravy Vánoc. Celkově je toho teď hodně a doufám, že se to urovná a Vánoce budou v klidu. Připravila jsem si svá tři těsta - perníčkové, linecké a ořechové. Teď je nechám týden uležet a pak budu tvořit. Ještě plánuji mé oblíbené kokosky a vosí hnízda.

Předloni jsem dělala perníčky podle nějakého receptu, který nemohu dohledat! Škoda, byly vynikající a naprosto bezkonkurenční. Myslela jsem, že jsem si recept vytiskla, stejně jako všechny ostatní, ale kdeže. Vloni jsem ho zkoušela znovu nalézt, nešťastná, no marně. Letos se scénář opakoval, tak doufám, že jsem si vzpomněla na všechny ingredience, které jsem do perníčků předloni dala, a tím dohledala i vysněný předloňský recept.

Pořídila jsem si novou kuchařku a jelikož jsem podle ní dosud nevařila, chtěla jsem se inspirovat alespoň na Vánoce. Kromě pár těst tam ale žádné vánoční cukroví není. Našla jsem tam recept na linecké. Možná jako neználek bych jej podle receptu udělala, ale vzhledem k tomu, že babička peče léta, základy už mám. Třeba ten základ, že linecké je naprosto primitivní díky poměru 1:2:3 - cukr:máslo:mouka. Recept z oné kuchařky tomuto poměru neodpovídal. Takže má milá kuchařko, Vánoce ti vážně nejdou.

Miluji geniálnost jednoduchých receptů a proto dělám ořechové těsto na způsob lineckého. Zachovám poměry, přidám ořechy a nakonec zahušťuji moukou podle potřeby - u ořechů předem neodhadnu jejich olejnatost. Vloni jsem z ořechového těsta dělala trubičky. Mé první trubičky - dost jsem se toho bála! Ale nakonec byly sice křehké, ale držely pohromadě právě díky mastnější konzistenci. Lépe se mi s těstem pracovalo než předloni se sušší/moučnější variantou, jejíž recept si už nepotřebuji pamatovat.

Teď už jen punč a Vánoce mohou začít :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaši reakci!